Lom kolejnice

28. únor 2012 | 06.01 |

lom kolejniceTeploty klesající pod -10°C přinášejí problémy i pro železničáře. Silný mráz způsobuje zkracování délky ocelových kolejnic a dokonce jejich roztržení, které bývá označováno jako lom kolejnice.  Při lomu kolejnice dojde k přerušení elektrických obvodů zabezpečovacího zařízení, které vyhodnotí, že je daný úsek trati stále obsazený. Musí se tak hledat příčina poruchy a rychle se nechat odstranit.

Provizorní oprava lomu kolejnice se provádí jejím bočním navrtáním a spojením obou oddělených částí po obou stranách kovovou spojkou. V poškozeném úseku železniční trati je pak snížena rychlost vlaků a provedená oprava se v průběhu času sleduje, zda se lom nezvětšuje.

Když je možné provést finální opravu, pak se musí vložka vyjmout a kolejnice se kolem lomu uřízne a odmontuje. Kolem lomu se musí vyměnit kolejnice o délce nejméně 6 metrů. Stará kolejnice se uřízne a vloží se nová kolejnice, která má přesně stanovenou délku nejenom na to, aby zapadla na původní místo, ale musí se počítat ještě s její tepelnou roztažností. Určí se šířka dilatační spáry, tak aby se kolejnice mohla vlivem teplotní výkyvů pohybovat. Kolejnice se opět spolu spojí dvojicí spojek, které umožňují její zkracování či prodlužování vlivem teplot.

Zdroj obrázku: http://fotobob.own.cz/CDminus/photos/20071208_BK_034x.html

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1.33 (3x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Související články

žádné články nebyly nenalezeny

Komentáře