Solar Probe Plus poletí ke Slunci

12. září 2010 | 06.00 |

Probe PlusProjekt NASA s označením Solar Probe Plus po letech plánování  začne 30. července 2018. Tento den by měla na svou vesmírnou pouť směrem ke Slunci odstartovat automatizovaná sonda, která jej bude někdy v roce 2024 sledovat ze vzdálenosti pouhých 6,4 milionů kilometrů. Na tak extrémní cestu bude sonda vybavena odolnými  štíty z uhlíkové směsi. Ty ji budou chránit před intenzivním slunečním zářením, které může povrch sondy rozpálit až k teplotám kolem 1400 °C. Na své šestileté cestě ke své nejbližší vzdálenosti od Slunce však sonda Slunce několikrát obkrouží dokola.

Expedice Solar Probe Plus bude provádět 5 projektů, aby po jejich ukončení bylo možné odpovědět na otázky: proč je atmosféra Slunce o tolik žhavější než viditelný povrch Slunce a co pohání sluneční vítr, který ovlivňuje naši planetu a naši sluneční soustavu.

Dalekohled umístěný na sondě se zaměří na sluneční korónu a bude pořizovat její trojrozměrné snímky.
Cestou bude sonda lapat částice obsažené ve slunečním větru (elektrony, ionty helia, protony), počítat je  a analyzovat jejich vlastnosti. Důležitým projektem bude přímé měření magnetického a elektrického pole v okolí Slunce, radiového záření a tlakových vln proudících plazmatem, které tvoří vnější atmosféru Slunce. Sledování chování slunečního větru poskytne vědcům cenné možnosti v předpovídání kosmického počasí.