Kondenzační billboard

31. březen 2013 | 06.00 |

Reklamní panely u frekventovaných silnic jsou od toho, aby přitahovaly pozornost co největšího počtu lidí. A v nemalém počtu případů i auta při dopravních nehodách. Slovo billboard vzniklo ze slova billing = plakátovací a board = deska, tabule. Jak nyní předvedli vědci technické univerzity v Limě (UTEC) ve spolupráci s reklamní agenturou, mohou mít obří billboardy také jiné využití.

V pouštní krajině, kde prší sporadicky, nemají místní obyvatelé běžně přístup k pitné vodě. Relativní vlhkost vzduchu však v této oblasti dosahuje až 98% a tak panel tuto vlhkost zachycuje a kondenzací ji přeměňuje na čistou vodu. Každý den je tímto způsobem přes filtry odkapáno do zásobníků 28 litrů vody, kterou si pod panelem z kohoutku stáčejí místní občané a projíždějící motoristé

Od 28. prosince 2012, kdy byl kondenzační panel instalován, vyrobil tímto způsobem už několik tisíc litrů vody. Veškeré zařízení přišlo na zhruba 1200 dolarů. Údržba se provádí po 3 měsících, filtry a UV lampy budou vyměňovány jedenkrát ročně.

Pokud bude experiment úspěšný, vznikne podél peruánského pobřeží takových zařízení, které vyrábí pitnou vodu, mnohem více.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře