Článek Akumulace elektrické energie na železniční trati

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Akumulace elektrické energie na železniční trati

22. 05. 2016 - 21:20

aleš liesk.: Jakožto profík z oboru železniční dynamiky a energetiky to moc nadějně nevidím. Vemte si jen hmotnost vody v nádrži - maličká nádrž 20 x 50 x 10 m obsahuje 10 000 tun vody. 1 železniční vagon má 80 tun. Turbogenerátor v elektrárně má výkon v řádu desítek až stovek MW a je přímo fázovaný na síť. Pohon ve vagonu má výkon tak 0,5, max 1 MW (při rychlostech do 100 km/h), navíc musí být připojený přes měniče - tj. účinnost o dost nižší než u elektrárny. Vagon má jízdní odpor v řádu jednotek promile (jinými slovy, na spádu cca 2 prom. se sám nerozjede, ale musí se tahnout), zatímco voda na takovémto spádu v pohodě teče - tj. další nevýhoda železnice. Pod určitou rychlost už rekuperace nefunguje. V praxi se u rekuperace dosahuje účinnosti max. asi 65 až 70 procent, 80 je už nereálných.
Zcela nereálný je pak údaj o pohotovosti, aby vlak mohk rekuperovat, musí se nejprve rozjet na určitou rychlost (výkon = síla krát rychlost), a to trvá spíš minuty než sekundy, nehledě na to, že na to rozjetí potřebuje spotřebovat energii (rozjezd samospádem by byl velmi pomalý)

07. 09. 2016 - 22:07

miro macko: Ja len doplním, že prečerpávačka Dlouhé Stráně má pracovný objem vody 2500000 kubíkov, teda 2,5milióna ton a výškové prevýšenie 510metrov. Má inštalovaný výkon 2x325MW ktorý dokáže podávať približne 5hodín kým vyprázdni hornú nádrž. Toto nahradiť vlakmi, ak by každý vagón mal 100 ton, to by chcelo 25000 vagónov. Aj keby tam pouzili pre vlak dost krkolomné stúpanie 20‰ tak ta trať by mala dĺžku 25km. Skratit by sa dala ozubnicovou zeleznicou povedzme na 5km. Teraz kam s tymi vagónmi? ak by jeden mal dĺžku 10m, tak 25000 vagonov znamena celkovu dlzku supravy 250km !!! ak by v hornej aj dolnej stanici bolo vedla seba 100 kolaji, vznikli by nam dve nadrazia o rozmeroch cca 1x3 kilometre. Naozaj toto niekomu pripada ako ekonomicky realna alternativa k vodnej precerpavacke?