Cesta známým vesmírem

21. leden 2010 | 06.00 |

Webová stránka Astronomy Picture of the Day (Astronomický snímek dne), kterou také časem přebírá český server www.astro.cz uveřejnila novou fascinující představu cesty nám dosud známým vesmírem. Naše cesta začíná nad pohořím Himaláje, odkud postupně zvyšujeme svoji rychlost směrem do vesmíru. Cestou pozorujeme umělé družice Země a jejich trajektorie, postupně vidíme dráhy planet v naší sluneční soustavě, kterou záhy opouštíme. Naše Slunce je čím dál tím drobnějším bodem v nepředstavitelně velikém vesmíru.

Sledujeme souhvězdí, pak naši Galaxii - Mléčnou dráhu, nejbližší sousední galaxie, kvasary a na závěr časoprostorově vzdálený horizont mikrovlnného záření. Pohybujeme se rychlostí světla, jak ostatně udávají časoprostorové souřadnice naší polohy. Dostáváme se až na hranici dosud známého vesmíru  podle vědeckých výzkumů z roku 2009. Dostaneme se přibližně až do vzdálenosti miliónu let po Velkém třesku. Odtud zamíříme zpátky na Zemi a cestou si uvědomujeme jak je naše Země ve vesmíru zanedbatelná, pro nás je však tím nejdůležitějším objektem ve vesmíru.

Zdroj. http://apod.nasa.gov/apod/astropix.html