Podivný šestinásobný dopad meteoritů na dům

15. srpen 2010 | 06.00 |

lajic2Jedna z prázdninových senzací letošního léta popisuje dům Radivoje Lajiće v severobosenské vesnici Gornij Lajici, na který údajně od roku 2007 spadnul už šestý meteorit. To je matematicky zcela nepravděpodobné až neuvěřitelné. První meteorit spadnul na dům v listopadu 2007 a do dubna 2008 následovaly ještě čtyři další. Pak nastalo delší období klidu, které přerušilo až v červnu 2010 svým dopadem další kosmické těleso.

Experti z univerzity v Bělehradě potvrdili, že všechna tělesa, která dopadla na Lajićův dům jsou skutečně meteority. Dokonce prodejem jednoho z nich holandské univerzitě si mohl Lajič dovolit koupit na střechu ocelovou výztuž,  aby ochránil svůj dům před nebeským bombardováním.  Zajímavé je, že tento dům je meteority bombardován vždy za silného deště. Protože mnoho lidí si chtělo prohlédnout místa dopadů i samotné meteority, pan Lajić se rozhodl postavit na zahradě malé muzeum, kde bude vystavovat zbytek  nalezených meteoritů.

Pomineme-li vysvětlení bosenského majitele domu, že  se stal terčem mimozemšťanů, nedává  zatím žádné  jiné vysvětlení nedává smysl. K případu se doposud nevyjádřil žádný odborník a zveřejněné materiály se spíše zabývají dojmy majitele domu.  Pravděpodobnost, že váš dům trefí meteorit, je totiž extrémně malá.  A že jej trefí během 3 let 6x, nahrává zdravému rozumu věřit spíše v to, že se jedná o nějaký podvrh.