aleš liesk.: Jakožto "profík" bych si dovolil uvést na pravou míru pár nepřesností:
Uvedený jev nastane ne když se některé kolo neotáčí (či se otáčí pomaleji / rychleji než ostatní) a zbylá se snaží přenést celou sílu (tento jev je na téměř všech lokomotivách detekován a vede k indikaci strojvedoucímu a následnému vypnutí pohonu - hrozí nebezpečí poškození lokomotivy), ale naopak když se všechna kola otáčejí synchronně, avšak lokomotiva stojí na místě (např. z důvodu moc těžkého vlaku). Občas se to stane i u nás a znám i člověka, kterému se to přímo stalo (samozřejmě že za tím byla i nepozornost obsluhy - postrkový stroj nezapojený na průběžnou brzdu, zařazený výkon a vlak zastavil před návěstidlem. No a postrkový stroj hrabal a hrabal...).
Dále ještě upřesnění - lokálky se před 100 lety stavěly na 12 - 14 tun na nápravu, dnes je standardem alespoň 16 tun. Hlavní tratě jsou na 22.5 tuny, nově se pak budují až na 25 tun / nápravu.