Komentář, na který odpovídáte

22. 05. 2016 - 21:20
 

aleš liesk.: Jakožto profík z oboru železniční dynamiky a energetiky to moc nadějně nevidím. Vemte si jen hmotnost vody v nádrži - maličká nádrž 20 x 50 x 10 m obsahuje 10 000 tun vody. 1 železniční vagon má 80 tun. Turbogenerátor v elektrárně má výkon v řádu desítek až stovek MW a je přímo fázovaný na síť. Pohon ve vagonu má výkon tak 0,5, max 1 MW (při rychlostech do 100 km/h), navíc musí být připojený přes měniče - tj. účinnost o dost nižší než u elektrárny. Vagon má jízdní odpor v řádu jednotek promile (jinými slovy, na spádu cca 2 prom. se sám nerozjede, ale musí se tahnout), zatímco voda na takovémto spádu v pohodě teče - tj. další nevýhoda železnice. Pod určitou rychlost už rekuperace nefunguje. V praxi se u rekuperace dosahuje účinnosti max. asi 65 až 70 procent, 80 je už nereálných.
Zcela nereálný je pak údaj o pohotovosti, aby vlak mohk rekuperovat, musí se nejprve rozjet na určitou rychlost (výkon = síla krát rychlost), a to trvá spíš minuty než sekundy, nehledě na to, že na to rozjetí potřebuje spotřebovat energii (rozjezd samospádem by byl velmi pomalý)

Vaše odpověď

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.