Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Německá vzducholoď Hindenburg byla spolu se svou sesterskou lodí Graf Zeppelin II největším létajícím strojem všech dob. Byla pojmenována po říšském prezidentovi Paulovi von Hindenburg a sestrojena v roce 1935. Její konstrukce byla z duralu, měla délku 245 m a průměr až 41 m. Naplněna byla zhruba 200 000 m³ vodíku rozděleného do 16 částí. Původně měla být naplněn heliem, ale embargo USA přinutilo německé konstruktéry změnit projet a použít vysoce hořlavý vodík.
Pro známá rizika vodíku obsahovala konstrukce Hindenburgu různé bezpečnostní prvky, které měly zabránit požáru v případě úniku plynu. Potah byl speciálně upraven tak, aby se zabránilo jiskrám, které by mohly způsobit požár. Víra konstruktérů v bezpečnost zacházení s vodíkem byla tak vysoká, že na Hindenburgu byla dokonce i kuřárna. Čtyři dieselové motory umožňovaly maximální rychlost vzducholodě až 135 km/h. Obal vzducholodě byl vyroben z bavlny impregnované pro nepropustnost směsí oxidu železa a acetátu celulózy a potažené hliníkovým prachem.
| RE: Konec vzducholodě Hindenburg | davidhavel | 18. 09. 2008 - 07:36 |
| RE: Konec vzducholodě Hindenburg | davidhavel | 18. 09. 2008 - 07:42 |
| RE: Konec vzducholodě Hindenburg | 3d animator | 04. 04. 2013 - 21:38 |