ace2: Ne ne kvůli tomu to není. GPS dokáže jen měřit rychlost vůči zemskému povrchu, což je dobré jen na navigační výpočty (kde za jak dlouho budu) ale létat s letadlem se podle GPS rychlosti nedá. Letadlo totiž ovlivnuje totiž rychlost proudění okolního vzduchu. Takže teoretický příklad, pokud letadlo poletí 200 km/h a bude foukat proti vítr o rychlosti též 200 km/h tak GPS bude ukazovat 0 km/h nicméně letadlo poletí pořád stejně dobře, jako kdyby nefoukalo (jen neuletí žádnou vzdálenost). Pitotova trubice totiž snímá rychlost proudění vzduchu kolem letadla což je potřeba vědět z pohledu aerodynamických vlastností letadla. GPS by se mohla používat jen v případě kdyby na světě nefoukal žádný vítr a letadla létala jen v jedné výšce (s nárustem výšky klesá tlak a mění se rychlost letadla). Navíc GPS neumí měřit šikmou rychlost, takže zase opět teoreticky při střemhlavém letu bude GPS ukazovat 0 km/h i když reálná rychlost se třeba už bude blížit k transonické rychlosti. Aerodynamika letadel a prostředí v kterém se pohybují je natolik složité a specifické, že GPS jako nástroj pro zjištění rychlosti nelze v letectví používat. GPS rychlost se u dopravních letadel používá jen na zemi při popojíždění k terminálu.