V souvislosti se startem mnoha vesmírných sond jsou zmiňovány Lagrangeovy body, kam jsou tyto sondy postupně umisťovány. Tyto zajímavé vesmírné pozice jsou pojmenovány podle italského matematika Josepha Louise Lagrangea. Ten v roce 1772 při řešení problému 3 těles objevil, že v soustavě, kde je hmotnost jednoho tělesa vzhledem k ostatním hmotnostem těles zanedbatelná, existuje pětice bodů, v nichž na toto těleso nepůsobí žádná síla. Výslednice přitažlivé a odstředivé síly je v těchto bodech rovna nule a těleso se v nich může zdržovat delší dobu, v ideálním případě pak neustále. Body jsou pojmenovány jako librační a označují se L1 až L5. Tři z těchto bodů jsou na spojnici obou hmotnějších těles a další dva se nacházejí mimo ni. Na obrázku jsou znázorněny pro případ soustavy Slunce – Země.
Oblíbenou zábavou u jezer, rybníků či řek s klidnou hladinou je házení žabek.
Na diváky udělá vždy velký dojem vystoupení siláka, kdy si lehne na zem, na prsa mu dají těžkou kovadlinu a jiný silák do ní buší vší silou velkým kladivem. To je jedno ze základních provedení tohoto triku, který siláci ještě vylepšují třeba tím, že neleží na zem, ale na desce s hřebíky, či leží tak, že mají podepřenou pouze hlavu a nohy. Navíc si nechávají na sobě kladivem rozbíjet třeba velké kameny. Jak může člověk vydržet bez úhony tak velké otřesy kladiva?
Pokud se nějakým způsobem dostanete na severní nebo jižní zeměpisný pól a budete tam třeba chtít upevnit vlajku přesně do místa, kde osa Země protíná zemský povrch, tak s tím budete mít problém. Nemyslím tím, jak vlajku zapíchnout do ledu, ale kam přesně ji zarazit. Museli byste provádět poměrně složité výpočty jak zjistit, kde se právě onen pól přesně nachází. Zemská osa a tedy zemské póly totiž po povrchu naší planety jakoby cestují.
Někdy se vědeckým experimentem stane docela nečekaná událost. V roce 1992 si americká firma The First Years Inc v Číně objednala 30 000 kusů plastových hraček do koupelen. V lednu 1992 spláchla při mořské bouři velká vlna z lodě směřující z Hongkongu do USA tři kontejnery naplněné plastovými hračkami – kachničkami, želvičkami, žabkami či bobry. Jeden z kontejnerů byl plný žluťoučkých kachniček a ty se z poškozeného kontejneru rozplavaly po hladině. Od té doby se tři skupiny plastových kachniček plaví po světě. Tak velké množství vodotěsných objektů skýtá pro vědce jedinečný pokus. Ti podle nich mohou mapovat přesnou dráhu mořských proudů.
Na naší planetě se podle "záhadologů" vyskytují místa s takzvanou gravitační anomálií.Mezi ně patří místo u Moravské Třebové (49°45'8.462"N, 16°35'44.991"E), kde se prý odbržděná auta pohybují do kopce stejně jako na zem položená PET lahev. Další takové místo je u řeckého městečka Livitra, kam dokonce posílají cestovní kanceláře své zájezdy, aby pozorovaly samovolnou jízdou automobilů do kopce či spontánní zastavení kutálející se koule z kopce. Podobné místo je na Filipínách, kde v televizní reportáži ukazovali jak po silnici obklopené lesem se pohybovali cyklisté bez šlapání do kopce či auta s vypnutým motorem i malé autobusy údajně jely do kopce. Po zemi do kopce kutálely prázdné láhve. Naopak z kopce cyklisté jedoucí bez šlapání zastavovali.Další magická místa s touto vlastností jsou Mystery Spot v Kalifornii u Santa Cruz, v Oregonu - tzv. Oregonský vortex, Japonsku a v Kanadě i 30 km od Říma na místě nazvaném Hlava světa. Při jízdě autem po Moravě bych i já přísahal, že znám další místa, kde to auto jede do "kopce" samo.
Česká republika využívá při dopravě ropy dva ropovody. Po dlouhá léta byla ropa do Česka dovážena pouze přes ropovod Družba vedoucí z Ruska. Ropovodem Družba proteče denně mezi 1,8 až 2 miliony barelů ropy (z toho 1,4 až 1,6 milionů barelů plyne do EU). Na území ČR je celková průběžná délka trasy 357 km, celková délka trasy včetně zdvojení a odboček dosahuje 505 km. Průměr potrubí je 528 mm, rychlost proudění ropy v potrubí je cca 1,0 - 1,4 m/s, ročně proteče kolem 9 milionů tun ropy. Po pádu východního bloku se vybudoval ropovod Ingolstadt, který přivádí ropu z Německa. Takovéto potrubí je potřeba čas od času vyčistit, stejně jako plynovovody.
Směr mořských proudů je ovlivněn rozložením pevnin, tvarem pobřeží, reliéfem mořského dna a rotací Země. Ta se projevuje jednak tím, že při otáčení od západu k východu se centra oběhu vody posouvají do západní části oceánů uchylováním proudů důsledkem Coriolisovy síly. Švédský vědec Vagn Walfrid Ekman odvodil už v roce 1902 model uchylování mořských proudů, tzv. Ekmanovu spirálu.
Mezi všemi jezery světa vyniká jedno svými fyzikálními vlastnostmi. Je to proslulé Mrtvé moře v Izraeli. Jde o bezodtoké slané jezero, které se rozkládá mezi Izraelem a Západním břehem Jordánu na západě a Jordánskem na východě. Jeho nadmořská výška je 420 metrů pod hladinou světového oceánu, proto je rovněž nejníže položeným odkrytým místem na zemském povrchu, a nejníže položeným slaným jezerem na světě. Dosahuje maximální hloubky 380 metrů a je tak nejhlubším superslaným jezerem na světě. Jeho salinita dosahuje 33,7 %, čímž se řadí mezi nejslanější jezera na světě. Jeho voda je neobyčejně slaná, takže v ní nemůže žít žádný živý organizmus. Zato se tam báječně dá ověřit platnost Archimédova zákona.
Charakteristické drncání kol vagónů vlaku je v posledních letech čím dál méně patrné. Všimli si toho hlavně cestující na nově vybudovaných železničních koridorech. Za tím vším je přechod od stykované kolej k bezstykové. Ve stykovaných kolejích dochází vlivem teplot ke změně velikosti dilatační spáry mezi jednotlivými kolejnicemi, což způsobuje při vyšších rychlostech a zatíženích dynamické rázy od projíždějících kol vlakových souprav. Tyto vlivy způsobují závady v geometrii tvaru koleje. Pro zajištění plynulosti jízdy při vyšší rychlosti je nutné, aby pojížděná hrana kolejnice byla co nejméně přerušována. Z důvodu zvyšování požadavků na komfort, bezpečnost jízdy a snížení nákladů na údržbu kolejí je prosazován trend svařování kolejí do nekonečných pásů a tím vytváření bezstykové koleje.