Voda ve vodovodním potrubí proudí pod velkým tlakem. O jeho velikosti rozhoduje rozdíl nadmořské výšky hladiny vody ve vodojemu a nadmořské výšky v daném místě vodovodního řádu. Zastaralý vodovodní řád mnohdy tento obrovský tlak nevydrží a často praskne i pod zemí. Než si toho správci vodovodu všimnou, unikne spousta vody a zjištění místa úniku vody pak bývá docela problém. Pokud však potrubí praskne na povrchu nebo těsně pod povrchem, projeví se místo úniku vody okamžitě. Například ve čtvrti Melborne Glen Waverley prasklo včera potrubí tak, že vznikl gejzír tryskající do výšky až 50 metrů.
Po hladině Irského moře se chtěl pohybovat v kole chůzí, která by mu dovolila průměrnou rychlost 2,2 km/h. Daleko však nedošel, vlivem špatného počasí s prudkým bočním větrem došlo už po 12 km k převrácení kola, jeho následnému rozpadu a potopení. Muž naštěstí vyvázl bez zranění.
Záběry, ze kterých se při sledování přímého přenosu volného pádu Felixe Baumgartnera tajil všem sledujícím dech, nyní obíhají kolem zeměkoule. Po mnoha přípravách na překonání 4 dalších ze světových rekordů vystoupal během neděle 14. 10. 2012 nad americkým Roswellem obrovitánský balon. V jeho gondole byl připraven vyskočit z výšky přes 39 km Felix Baumgartner, aby při svém volném pádu k Zemi překonal rychlost zvuku. Už po 40 sekundách svého pádu dosáhl podle televizních záběrů rychlost přes 1 127,6 km/ h. Dokonalé dechberoucí představení snímaly po celou dobu kamery umístěné v gondole balónu, ale také z vnější strany balónu a dokonce monitorovaly celou dráhu jeho úspěšného pádu až na zem.
Po hladině vody se běhat nedá. Přesto nás některá videa na internetu přesvědčují o tom jak je to snadné a zábavné. Videa jsou často natočena nebo nahrána tak, aby nebyly vidět podstatné detaily a tak nezbývá než použít selský rozum pro jejich racionální vysvětlení.
Říkám jim bubáci. Na ulicích velkých evropských měst se začali objevovat nejprve v různých indických a arabských hábitech, pak se jejich kostým postupně utvářel do dnešních podob. Dokonce dnes můžete zaznamenat předvádění levitace na ulici i v nějakém jednoduchém a přiléhavém oděvu. Během tohoto roku se také začali levitující "umělci" objevovat v turistickém centru Prahy. Na ulici na ně zírají a obdivují je všichni, kteří tento trik neznají. Nahlas uvažují o magnetech, které je prý nadnášejí, fotí si je a do připravené misky jim přispějí nějakou tou mincí. Mnozí také čekají, jak se levitující performer bude vracet do náruče zemské gravitace a kouzlo zruší. Zklamu vás, mnozí si svůj trik a jeho přípravu hlídají s pomocí svého pomocníka, který je zahalí před dotěrnými zraky kolemjdoucích. Pouze policisté nepochopili princip tohoto triku a tak se v posledních dnech v Praze uchylují k rušení těchto kouzel a vybírání pokut od jejich provozovatelů.
Při přípravě některých pochutin v kuchyni ( např. sníh z bílků) je nutné přesné oddělení žloutku od bílku. Co kuchařka, to jiný způsob realizace. Většinou vejce uprostřed naklepneme o hranu stolu, kuchyňské desky či přímo nožem. Nad vhodnou nádobou skořápku opatrně rozdělíme, bílek necháme vyklouznout a žloutek přelejeme do jedné půlky skořápky. Potom oddělíme půlky skořápek a žloutek necháme sklouznout do druhé půlky skořápky, přitom bílek sám odkapává do nachystané nádoby. Jen si od toho upatláme ruce. Nešlo by to originálním způsobem?
Plážovou obměnou čínského triku s rýží je pokus se sypkým pískem. Čínský trik s rýží spočíval v tom, že se do nádobky nasypala suchá rýže, do které se postupně shora zanořoval kuchyňský nůž. Za pronášení magických čínských zaříkadel se nožem snažíme zhustit zrníčka rýže kolem něj natolik, že v jistém okamžiku můžeme zvednout za nůž celou nádobku s rýží. Pokus s pískem je neméně jednoduchý a o to více překvapivý.
Běžná dopravní letadla létají ve výšce kolem 10 000 metrů. V těchto výškách panují pro člověka extrémní podmínky. Okolní teplota je velmi nízká, pohybuje se kolem minus 40 °C a tlak vzduchu zde dosahuje hodnot sotva čtvrtinových ve srovnání s atmosférickým tlakem u hladiny moře. Za ideálních podmínek by letadlo mělo mít uvnitř tlak vzduchu stejný, jako je přibližně u hladiny moře. Protože okolní tlak vzduchu je naopak velmi nízký, muselo by letadlo mít těžkou a odolnou konstrukci, která by rozdílu vnějšího a vnitřního tlaku odolávala. Proto bývá na palubě letadla udržován umělý přetlak, který odpovídá atmosférickému tlaku ve výšce 1500 až 2500 metrů nad mořem. V kabině dopravního letounu nesmí klesnout tlak pod 76,1 kPa. Při dalším zvyšování výšky se udržuje maximální dovolený přetlak 59 kPa. Jak se chovají v letadle fóliová balení potravin?
Slovní spojení "Kolumbovo vejce" se vztahuje k vyprávěné historce o Kryštofu Kolumbovi, který údajně postavil vejce na špičku. Jde se o zdánlivě složitou věc, která má nečekaně jednoduché řešení. V přeneseném slova smyslu se toto rčení užívá tam, kde se náhle objeví nezvykle jednoduché řešení v zapeklité situaci.
Na vytřepání zbytků kečupu, hořčice nebo majonézy z plastové nebo skleněné láhve je potřeba použít 1. Newtonův pohybový zákon. S nádobou v ruce se rozeženeme směrem dolů a pak s ní prudce zastavíme. Obtížně tekutý obsah nádoby setrvává dál v pohybu a klouže po stěnách nádoby dolů k otvoru. Když tento postup budeme několikrát opakovat, můžeme se časem dočkat, že nádobu s touto pomalu tekoucí hmotou vyprázdníme. Nešlo by to však vyřešit elegantněji a hlavně rychle?